• Shuffle
    Toggle On
    Toggle Off
  • Alphabetize
    Toggle On
    Toggle Off
  • Front First
    Toggle On
    Toggle Off
  • Both Sides
    Toggle On
    Toggle Off
  • Read
    Toggle On
    Toggle Off
Reading...
Front

Card Range To Study

through

image

Play button

image

Play button

image

Progress

1/12

Click to flip

Use LEFT and RIGHT arrow keys to navigate between flashcards;

Use UP and DOWN arrow keys to flip the card;

H to show hint;

A reads text to speech;

12 Cards in this Set

  • Front
  • Back



סיכום על dermatofibrosarcoma protuberans. בדקו תיקים של אלפי חולים בתקופה של 40 שנים. חיפשו קשר פרוגנוסטי לטיפול ולא מצאו.


JAMA

dermatofibrosarcoma protuberans הוא גידול עורי ממאיר שמופיע בדרך כלל באנשים צעירים (לידה עד בוגר צעיר), בדרך כלל בגוף עליון, גפיים פרוקיסמליות ואגן. מחייב כריתה מלאה. רצוי בשיטת מוהס


פרק 116 עמוד 1973

תאור מקרה


על חולה שטופל בGefitinib והציג עם תגובה חדשה - necrolytic migratory erythema like skin lesion


JAMA

Gefitinib (בארץ נקרא Iressa) משמש כטיפול בסרטן ריאות NSCLC. ושייך לקבוצת התרופות ממשפחת מעכב טירוזין קינאז של EGFR ולכן יש להן הרבה תופעות לוואי עוריות. בעיקר אקנאיפורמיות


פרק 36 על אקנה בעמוד 551

מאמר של בלינסון ושיבא


תובנות חדשות לגבי folliculotropic mf. בדקו קליניקה והסטולוגיה של 34 חולים ב20 השנים האחרונות והגיעו למסקנה שאפשר לחלק את הצורה הזאת לשתי תת תצורות. 1 - patch/flat plaque - הצורה השטוה יותר עם פרוגנוזה טובה יותר. 2 - infiultrated plaques/tumors עם נגעים עבים אינדורטיביים יותר ופרוגנוזה פחות טובה.


JAMA - מרץ 2016

מאמר של חודק, ליהי, איריס, והדס. פיינמסר היתה האחרונה וחודק ראשונה


ביוני פורסם בJAMA עלידי ואנסאנטן מהולנד מאמר שמסתמך על המאמר ומחזק אותו כולל שהפרוקגנוזה הטובה ביותר היא של המצג הPATCH PLAQUE עם תסנין לא צפוף ופרוגנוזה פחותר טובה היא של הסוער יותר PLAQUE-TUMOR-ERYTHRODERMA עם התסנין הצפוף והגרועה ביותר של MF חוץ עורי.

מחקר מהארוורד שביצע מחקר רטרוספקטיבי - propensity matched retrospective analysis על גבי 10 שנים של חולי אלופציה אראטה מול קבוצת השוואה. בחולי AA היה סיכון נמוך יותר באופן מובהק לקבל שבץ מוחי. (היה סיכון מופחת להתקף לב אבל לא מובהק סטיטיסטית)


JAAD - פברואר 2016

1

מחקר מארה"ב שבדק את צורת ה-DIF בחולי SLE במבנים האדנקסלים:


א) הנוגדן העיקר ששוקע הוא IGM.


ב) הצורה השכיחה ביותר היתה גרנולרית בstromal epithelial junction של זקיקי השיער ובלוטות הזיעה


ג) צורת השקיעה הנ"ל רגישה וסגולית לSLE אבל נראית גם בדרמטומיוסיטיס


JAAD אפריל 2016

1

מחקר מארה"ב שבדק את הקשר בין צריכת מוצרי חלב ואקנה. ידוע כבר על קשר חיובי בין חומרת האקנה לבין דיאטה עם עומס גליצמי גבוה (הרבה סוכרים פשוטים) וכן גם צריכת מוצרי חלב דלי שומן.


המחקר חיזק את הקשר בין חומרת האקנה וצריכת מוצרי חלב דלי שומן.

על פי הבולוניה הקשר נתון לויכוח

סקירת ספרות של קבוצה מארה"ב לגבי eruptive nevi associated with medications - ENAMs. על בסיס סקירת הספרות הם חילקו את התסמונת לחמש קבוצות לפי השכיחות:


1- מדכאי חיסון לא ביולוגים (אימורן, CSA, CS, MTX)


2 - מדכאי חיסון ביולוגים (נוגדי TNF, מבטרה)


3 - כמותרפיה


4 - תרופות ביולוגיות לממאירות


5 - תרופות סטימולטוריות למלנוציטים כמו קרוטיקוטרופין (נדיר)


JAAD - אפריל 2016

פרק 112 בבולוגניה. טבלה 112.3 - הגורמים בכלל להופעת נבוסים פגימנטריים (חשיפה לשמש, פגיעה בשלמות העור, דיכוי חיסוני מערכתי, שינויים הורמונלים...

פרק 112 בבולוגניה. טבלה 112.3 - הגורמים בכלל להופעת נבוסים פגימנטריים (חשיפה לשמש, פגיעה בשלמות העור, דיכוי חיסוני מערכתי, שינויים הורמונלים ואחר - כולל תרופות.

JAMA יוני


תאור מקרה של אישה עם דרמטומיוסיטיק וCVA. הפריחה של הדרמטומיוסיטיס היתה רק ביד הבריאה. גרם לחשוב שאולי המנגנון קשור לתנועה ומתיחה של העור.

במאמר רשום שיש מולקולה חדשה בשם CD44V7 שקשורה לחיבוריות בין התאים ואולי פועלת עם OSTEOPONTIN שהוא כמוקין אימוני שידוע שמוגבר בדרמטומיוסיטיס. אין טראומה של מתיחה ביד המשותקת ואין שפעול של ציטוקינים.

יוני 2016 JAMA


על פי ההנחיות של הUS preventive services task force ממליצים לסקור לסיפיליס גם נשים בהריון גם מטופלים בסיכון. רוטינה בארץ סה"כ.

1

קבוצה רצינית מייל בדקה אם יש הגיון בנוהג של מריחת קרם סטרואידלי על עור רטוב אל מול יבש בחולים אטופיים. - לא מצאו הבדל...


JAAD JUNE 2016

1

DUPILUMAB - בוצע מחקר רב לאומי פרוספקטיבי על דופילומב שהוא מעכב IL-4 בחולים אטופייים קשים. מדדו חוות דעת של מטופלים לגבי איכות חיים. מדווחים על שיפור מובהק באיכות חיים.


JAAD JUNE 2016

1

מחקר מורכב מסקנדינביה - בדק סיכון לSCC בעור לפי קטגורי של תעסוקה. מצאו שיש סיכון גבוה יותר לאחר חשיפה ממושכת לא רק לשמש אלא גם לחומרים קרצינוגנים בסביבת העבודה כגון Polycyclic aromatic hyderocarbons -בעובדי ימאות ותעשייה שונים.


JAAD JUNE 2016

הטיות אפשריות הו מצב סוציוכללי.


ממצאים לא צפויים היו שלא כל הקטגוריות של עבודה חיצונית היו בסיכון מוגבר.


המחקר לא שינה ידע קיים בנושא אבל מחדד נויאנסים.