• Shuffle
    Toggle On
    Toggle Off
  • Alphabetize
    Toggle On
    Toggle Off
  • Front First
    Toggle On
    Toggle Off
  • Both Sides
    Toggle On
    Toggle Off
  • Read
    Toggle On
    Toggle Off
Reading...
Front

Card Range To Study

through

image

Play button

image

Play button

image

Progress

1/5

Click to flip

Use LEFT and RIGHT arrow keys to navigate between flashcards;

Use UP and DOWN arrow keys to flip the card;

H to show hint;

A reads text to speech;

5 Cards in this Set

  • Front
  • Back

CNS

Central nervous system


בנויה מהמוחות ( מוח גדול cerebrum, הבנוי מקליפת המוח הגדול cortex ותת קליפת המוח הגדול subcrotex, מוח קטן, מוח ביניים וגזע המוח וחוט השדרה שהוא גם מוח)


שוקל 1.4 ל70 קילו גוף.

PNS

Peripheral nervous system


מערכת העצבים ההיקפית, כוללת את העצבים המוטוריים היוצאים מחוט עמוד השדרה ומעצבבים את השרירים הרציניים ואת העצבים התחושתיים המעצבנים את העור ונכנסים אל תוך חוט השדרה.

ANS

Autonomic nervous system


מערכת העצבים האוטונומית. אחראית לביצוע פעולות שאיננו מודעים להן. מפעילה את השרירים החלקים, הלב והאיברים הפנימיים בגופנו.

Cortex, subcrotex

קליפת המוח הגדול ותת קליפת המוח הגדול. הקורטקס חשוב לנו כיוון שיש בו ייצוג של כל הגוף מבחינה מוטורית ומבחינה תחושתית. - בקליפת המוח הגדול שוכן המרכז התנועתי אשר שולח פקודות להפעלת השרירים והמרכז התחושתי המקבל את האותות החושיים.

Neuron

מערכת העצבים מורכבת מתאי עצב או נוירונים מסוגים שונים שמתקשרים בשפת חשמל. נוירון בנוי מגוף תא הנקרא soma או karyon, אל גוף התא נכנסות שלוחות=דנדריטים שמקשרות בין הנוירונים השונים. מספר הקשרים משתנה ללא הרף. מגוף התא יוצא סיב בודד עבה וארוך- אקסון. הדנדריט קולט אינפורמציה מנוירונים והאקסום מעביר אתה הלאה לשריר, לבלוטה, או לנוירון אחר.רוב האקסונים עטופים במעטפת המיאלין לבנה ושומנית- myelin sheath שמבודדת ומבטיחה הולכת חשמל. עובי המעטפת יקבע את מהירות ההולכה העצבית